لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192


0.0 (0)
بدون دیدگاه

گارانتی کیفیت کالا
جنس از پلاستیک مرغوب

آماده ارسال

حداقل خرید 2

15,000 تومان

کالاهای مشابه

معرفی

معرفی و کاربرد قفل هوای پلاستیکی

قفل هوای پلاستیکی بصورت یک تکه و از جنس پلاستیک شفاف تولید شده و مناسب استفاده در امور آزمایشگاهی شامل انواع تخمیر که نیازمند مسدود نمودن هوا است؛ میباشد. قفل هوا، هوابند یا شیر یکطرفه وسیله‌ای پلاستیکی شیشه ای و یا فلزی انواع یک تکه و چند تکه برای تعدیل فشار بین دو محیط می باشد یکی از مهمترین کاربرد آن می توان به استفاده از آن در فرایند تخمیر یا تهیه محصولات لبنی اشاره کرد. مکانیسم عملکرد قفل هوای پلاستیکی به این صورت می باشد که در صورت تفاوت فشار بین دو محیط فشار را از محیط پر فشار به محیط کم فشار منتقل می کند.

این قفل هوا از روی قالب مدل ایتالیایی الگو برداری شده و شباهت هایی هم به یک مدل فرانسوی دارد و در بازار آنرا بیشتر با نام قفل هوای ایتالیایی یا قفل هوای فرانسوی می شناسند. که م یتوان از آن در امور آزمایشگاهی، صنعتی و خانگی استفاده نمود. این لوازم آزمایشگاهی در فرایند تخمیر استفاده می شود. همچنین در تهیه مواد آزمایشگاهی و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. هوابند که نام دیگر قفل هوا است به شکلی است که اگر تا دو سوم در حبابش آب بریزید و بر ظرف مورد نظر قرار بگیرد، مانند یک مسیر یک طرفه عمل می‌کند و از ورود هوا جلوگیری می کند و فقط خروج گاز ها را انجام می دهد.

 
اگر هوا و اکسیژن بیرون، وارد ظرف نشود در مراحل تخمیر مشکلی بوجود نخواهد آورد و مواد موجود در محفظه نخواهد گندید. این وسیله آزمایشگاهی در دو نوع شیشه ای و پلاستیکی در بازار وجود دارد که اگر از نوع پلاستیکی نیز باشد از جنس فوق العاده با کیفیت ساخته می شود و شفاف است نوع پلاستیکی بسیار سبک تر است و وزن پایینی دارد. این ابزار مورد استفاده در تخمیر دارای دو بخش است که یک طرفش به صورت لوله توخالی است و سمت دیگر مخروطی شکل است. باید به حالت عمودی آن را در لبه ظرف محتوی مواد تخمیر قرار دهید.


نقش قفل هوا در فرآیند تخمیر

قفل هوا از تجهیزات‌ آزمایشگاهی است که در فرایند تخمیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تخمیر واکنش های بیولوژیکی است که در آن ملکول های بزرگ به شکل ساده تر تجزیه می‌شود. ماحصل این واکنش ها گاز کربنیک و انرژی است که آزاد می گردد. الکلی که از تخمیر در واحد زمان بدست می آید، معادل میزانی است که اندازه گیری شدت تنفس حاصل می‌شود.

قفل هوای پلاستیکی یا ایرلاک برای تنظیم فشار گازهای درون ظرف محتوی تخمیر استفاده می شود و از ورود هوا به داخل ظرف نیز جلوگیری می کند. قفل هوا مانند سوپاپ عمل می‌کند و به صورت یک طرفه خروج گاز دی اکسید کربن از آن را انجام می دهد و اجازه ورود گاز اکسیژن به محیط را نمی دهد. قفل هوا به دلیل فشار گازهای داخل آن اجازه خروج دی اکسید کربن را فراهم می کند و این وسیله با نیروی خاصی موجب خروج گازها نمی‌شود و صرفا با فشار جمع شده گازها این حرکت اتفاق می افتد. قفل هوا با توجه به مکان و اندازه ظروفی که قرار است بر روی آن قرار بگیرد دارای اندازه های متفاوتی خواهد بود.


نحوه استفاده از قفل هوای پلاستیکی

یک سمت این قفل هوا حالت تیز و طرف دیگر آن مانند دودکش میباشد که برای استفاده بایستی بحالت عمودی و از سمت نوک تیز آنرا وارد ظرف مورد آزمایش نمود و برای آب بندی کامل میتوان از چوب پنبه و یا چسب های حرارتی در محل اتصال قفل هوا به ظرف مورد آزمایش استفاده نمود. پس از آب بندی و قرار دادن قفل هوا در محل مربوطه بایستی مقداری آب داخل آن وارد نمود و برای اینکار با یک سرنگ با لیوان مقداری آب را از سمت دود کش مانند وارد آن مینماییم تا دو سیلندر پلاستیکی این قفل تا نیمه و یا کمی بیشتر از آب پر شده و عمل مسدود نمودن هوا انجام گیرد.

نحوه ی استفاده از قفل هوای پلاستیکی


فروش قفل هوای پلاستیکی

فروشگاه اینترنتی ای آز فعال در حوزه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی است که آماده فروش قفل هوای پلاستیکی با  بهترین قیمت و کیفیت ممتاز به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 

خرید قفل هوای پلاستیکی

شما می توانید قفل هوای پلاستیکی را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ای آز تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.

مشخصات فنی
جنس
پلاستیکی
رنگ
بی رنگ
لطفا چند لحظه صبر نمائید
مقایسه سریع
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط