لطفا چند لحظه صبر نمائید

شماره ی پیام رسان ها  فقط جهت شرکت ها و فروش سازمانی 09121419192

مولکولارسیو (3-2 میلی متر) 4 آنگستروم (دکتر مجللی) Molecular Sieves 4A Laboratory


0.0 (0)
بدون دیدگاه
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
تضمین اصالت و کیفیت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور

آماده ارسال

1,350,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 کیلوگرمی بسته بندی : 5 کیلوگرمی بسته بندی : 10 کیلوگرمی

معرفی

معرفی مولکولارسیو 4A

 مولکولارسیو (غربال یا الک های مولکولی)، آلومینو سیلیکات ‌های بلورینی هستند که زئولیت نامیده می‌شوند. ساختار منحصر به ‌فرد این مواد، آب حاصل از فرآیند تبلور را جذب می‌کند و ساختار بلورین متخلخلی برجای می‌گذارد. این منافذ یا «قفس‌ها» تمایل زیادی برای جذب مجدد آب یا سایر مولکول‌های قطبی دارند. با توجه به وجود کاتیون‌هایی از قبیل سدیم، کلسیم و پتاسیم و همچنین دارابودنِ سطح مقطع وسیع (حدود ۱۰۰۰ مترمربع بر گرم)، مولکولارسیوها با استفاده از نیروهای یونی قوی (میدان‌های الکترواستاتیک) مقادیر بسیار زیادی از آب یا مایعات دیگر را جذب می‌کنند. اگر سیال جذب شده یک ترکیب قطبی باشد،  حتی با وجود غلظت بسیار کم آلاینده‌ها نیز این سیال می‌تواند تا بالاترین میزان جذب شود. از اینرو مولکولارسیوها بسیاری از ناخالصی‌های موجود در گازها یا مایعات را تا پائین‌ترین میزان (قسمت در میلیون یا کمتر) حذف می‌کنند.

از ویژگی‌های دیگر مواد جاذب مولکولارسیو توانایی آنها در جداسازی گازها یا مایعات براساس اندازه مولکولی یا خاصیت قطبی است. اندازه دریچه‌های «قفسی» یا منافذ برای بسیاری از مولکول ها یکسان است. به عنوان مثال، در مورد پارافین‌های هیدروکربن، مولکول‌های طبیعی و راست زنجیر در این منافذ جای می‌گیرند و می‌توانند جذب شوند، درحالی‌که مولکول‌های با زنجیره شاخه‌دار نمی‌توانند وارد این منافذ شوند و از بستر مولکولارسیوها بدون جذب عبور می‌کنند.

مولکولارسیو 4A گونه ای از غربال های مولکولی آلومینو سیلیکات هستند که از تبادل یونی با پتاسیم بدست می آیند. حفرات این مواد دارای اندازه حدود 4 انگستروم هستند و بر این اساس مولکول هایی با قطر مولکولی کمتر از 4 انگستروم (از جمله آب) جذب این مواد شده و مولکول هایی با قطر بزرگتر از این مقدار توانایی داخل شدن به حفره های جاذب را نخواهند داشت. مولکولارسیو های 4A کاربرد گسترده ای در رطوبت گیری از جریان های مختلف در صنایع مختلف دارد.



کاربرد مولکولارسیو 4A

  • غربال های مولکولی 4A به طور گسترده ای برای خشک کردن حلال های آزمایشگاهی استفاده می شود. آنها می توانند آب و سایر مولکول های با قطر بحرانی کمتر از 4 آنگستروم مانند NH3، H2S، SO2، CO2، C2H5OH، C2H6 و C2H4 را جذب کنند. آنها به طور گسترده در خشک کردن، تصفیه و خالص سازی مایعات و گازها (مانند تهیه آرگون) استفاده می شوند.
  • این ماده برای کمک به مواد شوینده استفاده می‌شوند، زیرا می‌توانند آب غیر معدنی را از طریق تبادل یون کلسیم تولید کنند، کثیفی را حذف کرده و از رسوب آن جلوگیری کنند. آنها به طور گسترده ای برای جایگزینی فسفر استفاده می شوند. مولکولارسیو 4Å نقش اصلی را برای جایگزینی تری پلی فسفات سدیم به عنوان ماده شوینده کمکی ایفا می کند تا اثرات زیست محیطی مواد شوینده را کاهش دهد. همچنین می توان از آن به عنوان ماده صابون ساز و در خمیر دندان استفاده کرد.
  • مولکولارسیو 4Å می‌توانند فاضلاب گونه‌های کاتیونی مانند یون‌های آمونیوم، Pb2+، Cu2+، Zn2+ و Cd2+ را تصفیه کنند. با توجه به گزینش پذیری بالا برای NH4+، آنها با موفقیت در این زمینه برای مبارزه با اتروفیکاسیون و سایر اثرات در آبراه ها به دلیل یون های آمونیوم بیش از حد استفاده شده اند. غربال های مولکولی 4Å همچنین برای حذف یون های فلزات سنگین موجود در آب به دلیل فعالیت های صنعتی استفاده شده است.
  • صنعت متالورژی: عامل جداسازی، جداسازی، استخراج پتاسیم آب نمک، روبیدیم، سزیم و غیره.
  • صنعت پتروشیمی، کاتالیزور، خشک کننده، جاذب
  • کشاورزی: ​​تهویه کننده خاک
  • دارو: بار عامل ضد باکتری زئولیت نقره.
 

روش بازیابی مولکولارسیو

روش‌های بازسازی مولکولارسیو عبارتند از: تغییر فشار (مانند تغلیظ‌کننده‌های اکسیژن)، حرارت دادن و پاک‌سازی با گاز حامل (مانند زمانی که در آب‌گیری اتانول استفاده می‌شود)، یا گرم کردن تحت خلاء بالا. دمای بازسازی بسته به نوع غربال مولکولی از 175 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) تا 315 درجه سانتیگراد (600 درجه فارنهایت) متغیر است. در مقابل، سیلیکاژل را می توان با حرارت دادن آن در یک فر معمولی تا 120 درجه سانتی گراد (250 درجه فارنهایت) به مدت دو ساعت بازسازی کرد. با این حال، برخی از انواع سیلیکاژل زمانی که در معرض آب کافی قرار می گیرند، «ترک می کنند». این به دلیل شکستن کره های سیلیس در هنگام تماس با آب است.
کاربرد مولکولارسیو در خشک کردن حلال آزمایشگاهی


فروش مولکولارسیو دکتر مجللی

فروشگاه ای آز فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که آماده فروش مولکولارسیو در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.
 


خرید مولکولارسیو دکتر مجللی

جهت خرید مولکولارسیو دکتر مجللی می توانید از بخش "افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر در وبسایت کنید. از طریق واتس اپ با شماره  09925021003 نیز می توانید کالای مورد نظر را  مستقیما از شرکت خریداری کنید.

 
مشخصات فنی
نام لاتین
Molecular Sieves 4A Laboratory
گرید
Lab
شرکت تولید کننده
دکتر مجللی
لطفا چند لحظه صبر نمائید

کالاهای مرتبط