لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No: 64-17-5

اتانول 96 درصد سیمین تاک Ethanol 96%


5.0 (2)
بدون دیگاه 3 پرسش و پاسخ

این صفحه صرفا جهت مطالعه می باشد و این کالا در فروشگاه موجود نمی باشد.

موجود نیست
متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید
معرفی

این صفحه صرفا جهت مطالعه می باشد و این کالا در فروشگاه موجود نمی باشد.

معرفی اتانول

اتانول که اتیل الکل، الکل دانه یا الکل نیز نامیده می شود، عضوی از دسته ای از ترکیبات آلی می باشد که نام عمومی آنها الکل است. فرمول مولکولی آن C2H5OH است. اتانول یک ماده شیمیایی صنعتی مهم است. از آن به عنوان یک حلال، در سنتز سایر مواد شیمیایی آلی و به عنوان یک افزودنی به بنزین خودرو استفاده می شود (تشکیل مخلوطی به نام گازوئیل).  اتانول همچنین ماده مدهوش کننده بسیاری از نوشیدنی های الکلی مانند آبجو، شراب و ارواح مقطر است.

دو فرآیند اصلی برای تولید اتانول وجود دارد: تخمیر کربوهیدرات ها (روشی که برای نوشیدنی های الکلی استفاده می شود) و هیدراتاسیون اتیلن. تخمیر شامل تبدیل کربوهیدرات ها به اتانول با رشد سلول های مخمر است. مواد خام اصلی تخمیر شده برای تولید الکل صنعتی، محصولات قندی مانند چغندر و نیشکر و محصولات غلات مانند ذرت (ذرت) است. هیدراتاسیون اتیلن با عبور دادن مخلوطی از اتیلن و مقدار زیادی بخار در دما و فشار بالا بر روی یک کاتالیزور اسیدی حاصل می شود. محلول ٪۸۵ – ۷۰ آن بعنوان محلول ضدعفونی کننده کاربرد دارد. اتانول با تغییر دادن پروتئین و حل کردن چربی، میکرو ارگانیسمهای آنها را از بین می‌برد. البته این عمل فقط در برابر باکتریها و ویروسها و قارچها موثر است، ولی در مقابل هاگ باکتریها تاثیری ندارد. 



کاربرد اتانول

اتانول یک عنصر رایج در بسیاری از لوازم آرایشی و محصولات زیبایی است. به عنوان یک قابض برای کمک به تمیزی پوست، به عنوان یک ماده نگهدارنده در لوسیون ها و اطمینان از جدا نشدن ترکیبات لوسیون عمل می کند و به چسبیدن اسپری مو به مو کمک می کند. از آنجایی که اتانول در از بین بردن میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها موثر است، یک عنصر رایج در بسیاری از ضدعفونی‌کننده‌های دست است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های دست را در شرایطی که آب و صابون در دسترس نیست توصیه می‌کند. رعایت بهداشت دست نیز بخش مهمی از کمک به جلوگیری از گسترش COVID-19 است. استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های دست یا مالش دست‌های مبتنی بر الکل (ABHR) می‌تواند به غیرفعال کردن SARS-CoV-2، سویه کروناویروس که باعث COVID-19 می‌شود، کمک کند.
 


دفع ضایعات اتانول

 ماده ریخته شده یا نشت شده را در ظروف بدون منفذ جمع آوری کنید. باقیمانده را با مقدار زیاد آب به بیرون برانید.
 


انبارکردن و جابه جایی اتانول

 در مکان های مقاوم در برابر آتش سوزی نگهداری شود. جدا از اکسیدان های قوی نگهداری شود. در بسته نگه دارید. دور از گرما ومنابع اشتعال نگهداری شود. دور از مواد ناسازگار مانند عوامل اکسید کننده، اسیدها، مواد قلیایی، رطوبت نگهداری شود.
 


خطرات شیمیایی اتانول

به آرامی با هیپوکلریت کلسیم، اکسید نقره و آمونیاک واکنش می دهد و منجر به آتش  سوزی و انفجار میشود. به شدت با اکسیدان های قوی مانند نیترات جیوه و یا پرکلریت منیزم واکنش داده و منجر به آتش  سوزی و انفجار میشود.
 


اثرات مواجهه کوتاه مدت

  • تحریک چشم ها
  • تحریک دستگاه تنفسی
  • تاثیر بر دستگاه اعصاب مرکزی

اثرات مواجهه طولانی مدت

  • سبب گرفتن چربی پوست می شود.
  • تاثیر بر دستگاه تنفسی فوقانی و دستگاه اعصاب مرکزی و منجر به تحریک، سر درد، خستگی و فقدان تمرکز می شود.
  • مصرف گوارشی آن منجر به سیروز کبدی می شود.

مشخصات فنی
CAS Number
64-17-5
نام لاتین
Ethanol
فرمول شیمیایی
C2H6O1
جرم مولکولی
46.07 g/mole
نام های مترادف
الکل میوه، الکل اتیلیک، اتیل هیدروکساید، اتیل هیدرات، اتیل الکل
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
توضیحات
این صفحه صرفا جهت مطالعه می باشد و این کالا در فروشگاه موجود نمی باشد.
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

مصرف اتانول می تواند منجر به مشکلات تنفسی، فشار خون پایین، مشکلات قلبی بی اختیاری، مشکلات خونی، آسیب کبدی و مرگ وجود شود. اتانول ممکن است پوست را خشک و تحریک کند. ممکن است درد، قرمزی و تورم وجود داشته باشد. قرار گرفتن چشم در معرض اتانول نیز می تواند باعث ریزش اشک، سوزش و سوزش شود.

اتانول یک ترکیب قابل احتراق و سمی است. نام های زیادی دارد، از جمله اتیل، نوشیدنی یا الکل غلات. بیشتر به عنوان الکل شناخته می شود و در نوشیدنی ها یافت می شود. اتانول یک ترکیب شیمیایی بی رنگ و قابل اشتعال است که بیشتر به دلیل استفاده از آن در نوشیدنی های الکلی شناخته شده است.

در حالی که اتانول هنگام نوشیدن مشروبات الکلی مصرف می شود، مصرف اتانول با غلظت بالا به تنهایی می تواند باعث کما و مرگ شود.

کالاهای مرتبط

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();